Мета: поширити
знання про новітні технології, навчально–виховний процесбудувати відповідно до
потреб особистості та індивідуальних можливостей учнів Коваль Людмила Олександрівнапрацює
в Піщанській гімназії
з 1978 року.
За
час роботи проявила себе досвідченим фахівцем, який знає і любить свою
справу
і дітей. Людмила
Олександрівна постійно шукає нові форми і методи роботи з дітьми,враховуючи ті
зміни, які відбулися в суспільстві і школі. Згідно сучасної концепції
математичної освіти, її найважливішою метою є „інтелектуальний розвиток і
саморозвиток учнів, оволодіння математичними знаннями і видами діяльності,
формування якостей мислення, характерних для математичної діяльності і
необхідних людині для повноцінного життя в суспільстві“. На сучасному етапі
пріоритетними в освітній системі є розвивальна функція навчання (порівняно з
його освітньою та інформаційною функціями), перенесення акцентів зі збільшення
об'єму інформації, призначеної для засвоєння учнями, на формування умінь
використовувати інформацію. Навчання математики повинно бути
орієнтоване не скільки на математичну освіту, у вузькому значенні слова, скільки
на освіту за допомогою математики. Вчитель це добре розуміє і основою, своєї
роботи вважає педагогіку співпраці, розвиваєтворчу ініціативу своїх учнів, виховує
в них наполегливість і працелюбність, витримку
і сильний характер, який буде їм необхідний для самореалізації в сучасному
суспільстві.
Традиційне навчання
є найбільш розповсюдженим (особливо – у середній школі) і являє собою навчання
знанням, умінням і навичкам. Традиційна истема навчання має
багато позитивного, дієвого і Людмила
Олександрівна використовує її у своїй практичній роботі. Також
паралельно використовує інноваційні технології навчання: інтерактивні методи,
методи проектів, як прививченні нового матеріалу, так і при закріпленні знань,
умінь і навичок учнів, атакож при узагальненні знань з теми.
Сучасні методи навчання дають змогу
урізноманітнювати контроль за рівнем знань учнів. Однією з нових форм контролю є
тестування. Педагог активно використовує тестування при проведенні самостійних
робіт, як на почат ку вивчення теми так і при тематичному оцінюванні. Має власні
напрацювання: зматематики для учнів 5-го класу; з математики для учнів 6-го
класу (математичні
диктанти)
та по певних темах з алгебриі геометрії у 9 класі, 10 і 11 класах. Наприклад,
тема "Послідовності і прогресії" представлена вчителем двома
самостійними роботами, що включають 6 завданьіз закритою формою відповіді і З
завдання відкритої форми з розгорнутоювідповіддю, а також залікова контрольна
робота. Людмила
Олександрівна розробила удосконалений збірник самостійних і
контрольних робіт з алгебри та
геометрії для учнів 7-го класу. Збірник одержав схвальні відгуки і рецензію кандидата педагогічних наук, професора, завідуючого
кафедри математики Кременчуцького національного університету ім. Михайла
Остроградського Скапа І.В.
Також вчитель підготувала і
використовує у своїй роботі підбірку олімпіадних
задач з 6 по 9 клас включно (з відповідями і вказівками до розв’язань). Вчитель Коваль
Людмила Олександрівна бере учнів з 5-7 класів, працює творчо зурахуванням
індивідуальних особливостей і здібностей учнів кожного класу на основі співпраці
з дітьми. Вона не просто оголошує тему уроку, а вказує на її місце і значення як
при вивченні математики так і при вивченні інших наук:фізики, хімії, біології,
географії: наголошує на складність матеріалу і вселяє впевненість в тому, що її
учні здатні добре засвоїти теоретичний матеріал і набути умінь і навичок
розв'язування задач і вправ. Особливо вчитель цінує і підтримує, самостійність
і творчу ініціативу своїх учнів. Навчає їх самостійно працювати: з підручником
та іншою довідковою літературою. І вже , починаючиз 8-го класу, учні добре
самостійно вивчають новий теоретичний матеріал за поданим вчителем планом. Доповнюючи
один одного розповідають вивчене, включаючи
виведення формул і доведення теорем. Вчитель навчає учнів і узагальнення по кожній темі.
Так учні
8-Б
класу на уроках геометрії при вивченні теми „ Застосування
методу
подібності“ (2 уроки) при доведенні важливих теорем» вчитель залучає
учнів
до самостійної роботи в групах по вивченню наступних теорем:
I
група - пропорційність хорд у колі і наслідок, що випливає з даноїтеореми;
II
група - властивість дотичної до кола і наслідок про січні кола;
III
група - властивість бісектриси трикутника і наслідки з даної теореми.
Опрацювавши самостійно дані теореми, кожна група
учнів презентує
доведення всім учням класу.Учні сміливо доповнюють один одного, вміло дискутують. Вчитель
дає можливість учням самим прийти до істини, в разі необхідності допомагає навідними
питаннями, але висновки учні роблять самі. Завдання вчителя -допомогти
математично грамотно оформити записи у зошиті. Кожна
група в зошиті виконує рисунок до своєї теореми, короткий записумови і основні етапи
доведення. Після презентації учні ще раз добре повторюють
вивчені теореми; кожна група записує в зошит висновки до всіх теорем і наслідків до них. До кожної
теореми спроектовано кольоровий
малюнок. Спочатку розв'язують усні задачі на застосуваннявивчених теорем, а
потім письмово складніші. Вчитель також залучає учнів до роботи з історії математики.
Отже, кожен урок, семестр, навчальний рік, весь курс
навчання - то єдина система,
через яку школяр здобуває міцні знання з математики.Усне опитування на уроках
математики є однією з основних форм оперативної
перевірки знань і умінь учнів. Учитель до цього вдається на кожному уроці: в процесі перевірки
домашнього завдання, активізації знань за новим
матеріалом, при фронтальному опитуванні, плановому тематичному обліку знань, а також під час контролю.
Зокрема, вдало підібрані й систематично
виконувані усні вправи з математики сприяють розвиткові логічного мислення учнів, підвищують їх
математичну культуру, формують важливі
навички тотожних перетворень, збуджують творчу активність, привчають до зосередженості, розвивають
вміння планувати свою діяльність.
Усні вправи Людмила Олександрівнаподіляє на такі види:
1. умова сприймається учнями на слух, і після усного
її розв'язання, нічого не
записуючи, повідомляють знайдений результат;
2. учні читають умови вправи (з навчального
посібника, чи таблиці, чи з дошки),
а завдання виконують усно;
3. учні, розглянувши малюнок до геометричної задачі
і короткий запис умови,
усно знаходять всі потрібні співвідношення між елементами зображеноїфігури і
дають відповідь;
4. за умовою задачі учень створює відповідний
схематичний рисунок геометричної
фігури або графіка функції, а розв'язання виконується без записів.
Починаючи з 5-го класу найбільшу увагу вчитель
приділяє перетворенню одиниць
типу;
36
хв = …. год 12
м ² = … дм²
327
м = … га 50
ц = … т
60
км/год = … м/с 900м/с
= … км/год
або
виконувати зазначені дії: 6,3 ц=…т 215 кг=…т
Такого типу вправи вчитель проводить як у вигляді
усного опитування,
так і увигляді математичних коментованих або контрольних диктантів. Багато
усних вправ вчитель проводить в середніх
класах на перетворення звичайних дробів у десяткові
і навпаки; виділення цілої частини з неправильного дробу; порівняння звичайних і десяткових дробів;
знаходження відсотка від числа; знаходження числа
за даним значенням його відсотка; розкриття формул скороченого множення; знаходження коренів
квадратного рівняння за т. Вієта і навпаки, складання
квадратних рівнянь за його коренями. У старших класах: спрощення тригонометричних виразів на основі
основних тригонометричних тотожностей; знаходження
похідних функцій; вправи на геометричний і механічний зміст похідної; знаходження первісних функцій;
знаходження логарифмів чисел заданою основою і т.п.
Зріз знань з математики, який проводився у І
півріччі 2013-2014
н.р., середучнів, з якими працює вчителька математики Коваль Людмила Олександрівна
дав такірезультати:
З алгебри і математики
|
Високий рівень
|
Достатній рівень
|
Середній рівень
|
Середній бал
|
7-Б
|
13%
|
47%
|
40%
|
7,8
|
9-Б
|
16%
|
43%
|
41%
|
7,7
|
5-Б
|
21%
|
48%
|
31%
|
7,9
|
З геометрії
|
Високий рівень
|
Достатній рівень
|
Середній рівень
|
Середній бал
|
7-Б
|
12%
|
46%
|
44%
|
7,7
|
9-Б
|
16%
|
42%
|
42%
|
7,6
|
Учні
Коваль Людмили Олександрівни
є переможцями районних та
обласних Всеукраїнських олімпіад з математики, МАН та різних математичних конкурсів.
Дані останніх 5-ти років навчання (призери і
переможці II, III туру):
2008-2009 н.р.
– 7 клас Козачок Ілля –I
місце ( II
етап) іIII - місце в
III
етапі Всеукраїнської олімпіади з
математики; 67 чоловік учасників Всеукраїнського конкурсу з
математики «Кенгуру».
2009-2010 н.р.
-8 клас Козачок Ілля –I
місце в районній олімпіаді з математики, I місце МАН секція «Математика» на районному етапі.
2010-2011
н.р. – 9 клас Козачок
Ілля –I місце в районному
етапі, III місце в обласному етапі з Всеукраїнської олімпіади з
математики,МАН –Козачок Ілля , І місце в районному етапі в секції «Математика»
з теми «Оригаметрія» . Конкурс юних науковців, обласний етап, І
місце тема «Телескоп ультрафіолетового випромінювання» м. Полтава .
2011-2012
н.р. - Козачок Ілля І місце в районному етапі
олімпіади з Всеукраїнської олімпіади з математики , І місце МАН районний етап
та ІІ місце обласний етап МАН в секції «Прикладна математика» тема «Числа
Фібоначі»; ІІІ місце Всеукраїнський конкурс «Мирний космос» м.Київ, Садовий
Максим –ІІ місце в районному етапі олімпіада з математики;
Лавренко
Олександр –ІІІ місце в районному етапі олімпіади з математики;
Жданов
Андрій –І місце МАН районний етап в секції «Техніка».
2012-2013 н.р
–Козачок Ілля –І та ІІІ
місце в районному та обласному
етапі Всеукраїнської
олімпіади з математики; І місце в районному етапі та ІІІ місце в обласному етапі МАН в секції «Прикладна математика».
2013-2014
н.р. – Лавренко
Олександр та Мудра Наталія - ІІ місце Всеукраїнської олімпіади з математики;
Лавренко Олександр та Кусяка Ігор - І місце в районному
етапі МАН в секції «Матеамтика» та «Прикладна математика».
За доброзичливість, готовність прийти на допомогу молодим
колегам, діловіякості Коваль Л.О.
поважають як колеги так і батьки та учні гімназії.
Людмила Олександрівна в гімназцї є головою Профспілки, керівником ШМО та
районного МО вчителів математики.
Комментариев нет:
Отправить комментарий